Menin Tampesteriin ja tulin takas. Oli ohjelmaa siellä jos jonkinmoista, seminaaria ja konserttia, yliopistolla ja Tamperetalossa. Ja sitte piin vielä yhelle kaverille kanteletunnin kaksinkertasella ruokapalkalla ja olin serkun ja perheensä luona yötä ja saunassa ja herkkuisassa pöyässä kaksiki kertaa. Sillä mun serkulla ja sen kihlatulla on kohta viiskuukautta täyttävä vauvveliini ja se oli oppinu just vähä ryömimmään. Ja sillä on oikein isot silmät ja korvat pikkusen höröllään, oikein sulosesti. "Körö körö kirkkoon" oli sille suuri hitti ja äipän sylkky.

Oma soitiski mulla piti alunperin olla, mut sitte ei ollukkaa, ku se mun ihanista ihanin ope on kuulemma tosi kippeenä. Voi raukkaparkaa. Aattelin lähettää sille parantumiskirjeen huomenna, ku mulla on sen osote. Toivottavasti se ei  oo vielä löytäny tänne blogiin ja lue tätä ennen, ku saa sen... Noh, eihän tätä oikeesti paljo kukkaan lue, ku niin tyhmiä höpisen ja selevästikki ihteni vuoks.

Tampesterissa oli kivvaa se muuten, että siellä oli jo katusoittajat tullu kaapista ulos! Mainittakoon mm. yks säkkipillinsoittajapoika, soitti jotaki kelttipilliä ja vieläpä aika hyvin. Annoin sille kaks egee oikein.

Huomenna ompi melko paljo äksöniä, johon oon tosi huonosti valamistautunu. Aamulla heti konsalle harkkaamaan, kunnes on laulutunti, sitte syönnin jälkeen sävellystä ja sovitusta, josta en ees muista mitä tuli läksyks... Sitte klaratunti, jonne en oo myöskään yhtään reenannu ja illalla Venäjää, jonne en oo yhtään harjotellu mittään myöskään. Ettäs näin.

Täytyy yrittää olla vaan tehokas, ja nyt unta nappiin.