Yritettiin asentaa äsken tähän Mc Bethiin mese, mut ei vissiin osattu, vaikka toinen kämppis on käyny tietokonekouluakkii. Mutta on tämä aika vaikeeta välillä tämä tietoyhteiskunnan älyämisen yrittäminen. Mä kysyin, että entäs jos netistä voiki saaha jotaki sätteilyä? Ku onhan koko nettihomma vielä niin uus. Ei kaite sitä olla voitu vielä pitkään ees tutkia! Sitte se vaan kahto mua ja sano, että "mee jollekki kurssille". Sen ois varmaan pitäny nähä mut yläasteella, jossa mun ikäluokasta ei saatu kasattua musiikin valinnaisryhmää ja sitte mut väkisin tungettiin jonnekki ATK-ryhmään. "Ku niistä taioista on aina hyötyä!" Se on varmaan ainut kouluaine elämässäni, jonka tunneilta mut on meinattu heittää ulos. Mä en oikeestaan tehny mittään. En yhtikäs mittään. Siks just. Opena oli pikku-Matti. Sillä vaan meinas mennä muhun hermot.

Sen takia se sätteilyasia päähäni pälkähti, ku meillä on täällä semmonen netti, joka on niinku 24-kaistanen valtatie, eikä mikkään tavallinen ja pieni! Näin se kämppis mulle selitti. Ja sitä, että se tarvii sen 24-kaistasen, vaikka mulle ja toiselle kämppikselle riittäs se tavallisen 2-kaistasen tien kokonen. Ja sitte se maksaa sen takia enemmän tästä netistä, ku sen takia meillä on näin superhypertehokas netti.

Mulla oli tännään opoaika. Siitä on niin kauan, ku alotin tän koulun, että en meinannu muistaa joitaki ekaluokan numeroita ennää. Pedagogisistaki oli saakutti nelosta enimmäkseen (ku oon parhaillaan reilun vuoden myöhässä pallauttanu esseitä, vaikka ne on ollukki hyviä...) Ja arvatkaapa mikä olikaan tylsissä koko amkin yhteisissä opinnoissa ainut viitonen? No tietty ATK:n perusteet! Siinä oli vaan kiva ope, musta tuntuu, että siks.