Tännään oliki kurssin eka vappaapäivä. Mulle "Vappaapäivä". Hulluna oon metronomin kans soitellu tikkukantelolla riffejä, melodioita, stemmoja... Niin, että nyt oon jo ihan puhki, mutta pakko vielä kohta vähä aikaa jatkaa, ku en ehtiny kaikkee vielä soittaa.

Aamusella nukuin piiitkään ja hartaasti. Sitte tein erinäisiä pikkuhommia piitkään ja hartaasti, kuten tallensin puhelimeeni kaikkien kurssilaisten puhelinnumerot. Mun virolainen kannunumero ompi +372 5595 1423. Ottakaa siitä ylös sellaset ihmiset, jotka uskotte sitä tarvihtevanne.

Sitte päiväsellä lähin lenkille. Kiertelin eka tätä Piritan asuinaluetta ja sitte yritin päästä sen takaseen mehtään (jossa en ollu ennen käyny). Sitä mehtää oli kuiteski vaan aika pieni kaistale, ja seki oli rinteessä. Noh, mä sinnittelin sen rinteen ylös asti ja löysin toiselta puolelta sellasen hoitamattoman niityn, jota Tallinnalaiset ilmeisesti käyttää ilmaskaatopaikkana. Se olis ollu niin nätti paikka iliman roskia! Mutta nyt siellä oli kaikkee kamaa aina autonistuimista piilolinssikoteloihin. Jos sitä aluetta joku hoitas, niin siitä sais ihan loistavan puiston, jossa on mahti merinäköala. Mua oikein suututti kävellä siellä roskien keskellä.

Iltapäivällä, ku tulin kottiin takas niin kävin suihkussa, söin, ja sitte hoijin jotaki nettiasioita ja sitte soitin. Siinä kaikki mitä tännään oon tehny. Uskomatonta miten tyhjästi sitä voikaa päivä kulua. Yhtä riffiä voi ihan hyvin soittaa puoltuntia, sitte toista seuraavat puoltuntia.

Osa porukasta lähti tännään Heltsinkkiin. Kyllä ne muaki yritti mukkaan suostutella, mut mitäpäs mä siellä, ku oon maanantaina kummiski menossa. Ja olis sitä paitsi ollu niille ihan liian heleppoo, jos olisin mukkaan lähteny. Kirjotin lapulle täskeimmät sanat; kiitos, anteeksi... ja ostin liput netistä (ku siellä sivuilla pysty maksammaan vaan suomalaisesta pankista, niin ostin sitte opintotuellani neljälle ihmiselle laivaliput) Mutta tietty maksavat takasin.

Osa taas lähti kansallispuistoon. Sinne olisin tahtonukki mukkaan, mut en voinu kantelon äärestä niin kauas lähtee. Samoin kaatu myös haaveet Viru folkista, joka on tänä viikonloppuna Käsmussa, joka on vaan vaivaset 70km Tallinnasta! Se on ekkaa kertaa järestettävä festari, niin sinne olis pitäny mennä ihan kannatusmielessä. Harmittaa. Jäipä nyt seki. Mutta seki on totta, että tää kurssi vie kyllä aika tehokkasti mehut ja energiat. Ku tää on ainoo viikonloppu, jollon ei oo koulua. Sitte, ku tuun Sytkärinauhotuksista, niin lähetään la-aamulla Pärnuun ja tullaan su illalla pois. Siitä en vielä yhtään tiiä, mitä siellä sitte tapahtuu...

Nyt jatkan soittoja vielä hetken. Ja toivottavasti huomenna teen jotaki muutaki.