Kuinka monta kertaa voi puuroo jatkaa etteenpäin eellisaamun jämistä? Meillä täällä mikrottomassa tallouessa kaikki herrää eri aikaan ja kaikki keittää itelleen liikaa puuroo. Nop, äsken keitin jostain jämistä jämäpuuron, jota jatkoin pelekästään maiolla, niin että ei tullu liikaa. Huomenna saahaan siis alottaa ihan uus puuro!

Mä oon tänä talvena kaatunu vaan kerran. Kaikki muut kaatuilee (viroks kaatua=kukkua!) koko ajan ja ihmettellee miten mä pysyn pystyssä. Sanon, et mulla on pohjosmaalaisen taktiikka ja hyvät kuoma-kengät. Tietty sillä kerralla just, ku kaauin, mulla oli armas Mc Beth mukana. Nop, onneks en lentäny sen päälle, ja ainaki näyttäis, ettei tietsikalle käyny kuinkaa. Olin Linnanraunioilla, jossa tiesin olevan peilijääliukasta. Mut myös satumaisen nättiä! Sitte vielä halusin seikkailla jotaki ihme pyöräilyreittiä alas mäeltä.. No, siellä oli ite asiassa niinki liukasta, että laskin loppujen lopuks pyllylläni sieltä alas. Mulla oli tosi hauskaa! Housuilla, johon tuli iso reikä ei.

Huomenna on kaks koetta. Kaikki muut taas hermoilee, mä en yhtää. En mä tiiä pitäskö niihin jotaki lukkee, ei kai. Ainaskaa ei mule oo mittään sanottu. Löysin kyllä vaivasen vähistä muistiinpanoista yhen artikkelin, jota en oo vielä lukenu, jonka aattelin vielä lukkee. Otan sanakirjan mukkaan ja kahtelen ymmärränkö kysymykset ja eiköhän se siitä lähe. Sitte vaan jollaki kielellä, mitä ope ehkä ymmärtää yritän jotaki raapustaa.

Ihanalta orff-opelta tuli viestiä, että sen on hankala tulla nyt Viljandiin, ku sillä ei oo täällä mittään opetusta, eikä sen lukkarissa oo aikaa moiselle reissulle. Siispä se kysy voisinks mä tulla käymään sen luona Pöltsamaalla. Se on se sama muusikakooli, jossa käytiinki kerran, ihanan pieni, jota kakluuneilla lämmitettään. Siis niinku eko-musiikkikoulu. Lapset oli kaikki villasukissa. Mä innostuin aatoksesta heti. Ku mun on vielä hankallaa kirjottaa tai lukkee, niin saan mennä sinne ja tehhä, opettaa joitaki ryhmiä ja näyttää mitä ossaan! Jee. Ainut ongelma näyttääpi olevan nyt noi matkat, sinne mennee kyllä yks linkku, mut varmaan täytyy tulla liftaamalla pois.. Tai sitte jään sinne jonnekki yöks, saas nähä taas. Seikkailua elämä täynnä.

Ainiin muuten, eilen mulle soitti Kamarikuoron johtaja, joka oli kuullu, että mä ehkä en tuukkaa sinne leirille.. Sitte se rukkoili siinä puhelimessa, ett tuutuutuutuu ja kyllähän sä tiit, ettei ne altot pysy äänessä ilman mua... Just. Mua ärsyttää olla siellä, viimeks laulettiin aika hankallaa laulua ja mäki menin välillä sekasi. Sillon, ku mä en laulanu, kukkaan ei altoista laulanu. Ku mä lauloin kaikki laulo. Kyllä ne varmana jotenki pysyis äänessä ilman muaki, mutta luottavat ihan liikaa muhun sillon, ku mä oon siellä. Se johtaja nyt kyseli, että suostunks mä myös soittammaan ja laulammaan jotaki yksin siellä konsertissa Kolga-Jaanissa ja siinä vaiheessa ärsyyntynneenä sanoin vaan, että joo joo joo, ja enpä ees tiiä mitä kaikkee luppailin.. No, impromeininki niinku aina.

Nyt lähen koululle yhen koulukaverin kans harkkaamaan jotaki veisua, johon se pyysi mua avustammaan. Tullee kai jonkunnäkönen nokkis-kantele/kannel yhistelmä, mä en vielä tiiä mitä soitan, ku en oo veisuakkaa kuullu. Illalla Marion pyysi mua senkaa jonku mummelin luokse kyllään. Sillä niitä mummeleita riittää, ja mähän mielelläni lähen niitä kans jututtammaan!