Hassua kuinka osukaan tuo eellisen kirjotukseni alotus niin osuvasti tähän aikaan, nyt nimittäin pursuaa kaikenlaiset kirjotustehtävät jo korvista. Ihan mukavata, että oikee koulu ja soittikset ens viikolla alakaa!

Oon kirjottanu viime aikoina: 1. Montaa yritystiedon tehtävää, mm. minustako yrittäjä?, Yrittäjän elämää, Liikeidea-esseetä, tiedonhakutehtävää... Olikohan se nyt vielä niin, että vielä yheksän hullua esseetä eessä, joka tiistai on deadline Huhtikuun alkuun saakka. Averko on aassista. 2. Opettajan ammatttaidon osoittaminen-kurssille tutkimusta verbaalisen kommunikaation merkityksestä musiikin opetustilanteessa. Tän pitäs olla valmis pianpian, joten tännään aion tätä vielä jatkaa. 3. Vähäsen jotaki Hyvä trion bloggiin.

Eli mua ei oo kaapattu, sen sijjaan istun kotona ja tuijottelen Mc Bethiä. Näin vierähti nyt sitte tää "loma". Oon mä tosin jonku verran muutaki tehny, oikeestaan joka päivä. Eilen kävin äänijoogassa, jossa oon käyny nyt kaks kertaa ja se on aika hieno asia, mut kirjottelen siitä joskus myöhemmin pitemmästi.

Keskiviikkona käytiin syömässä saksalaisten vappaaehtosten luona ja oli oikein mukavata. Ne assuu kerrostalossa, mä en muistanu niitten kämpän numeroo ja akku loppu puhelimesta ollessani matkalla sinne. Ne tiesi kuiteski, että mä oon tulossa aattelin, ku seisoskelin pihalla arviolta 45min. mut ei mulla ollu kylymäkkää. Lauleskelin itekseni sen ajan, ja sitte ku alako kylymä tulla niin aloin huutaa karjankutsuja. Heti kuulivat ja ovi aukes.

Tiistaina kävin koulun kautta Tallinnan vieressä olevalla Viimsin koululla esittelemässä tätä Kulttisakadeemiaa ja lähinnä mun hommana siellä oli pittää lukioikäsille workshoppia. Ei tullu ihan himmena porukkaa, mut ne jotka tuli oli sit mukana täysillä ja oikeesti hakemassa Viljandiin. Ennen sinne mennooni Marion kerto mulle Viimsin olevan Tallinnan esikaupunkialueesta se rikkaitten asuinalue. Niimpä. Kyllähän sen näki siitäki koulusta. Vai kuinka monessa koulussa on uusimpiin kulttuuritaloihin verrattava iso auditorio viimesine vempaiminneen, tietysti erikseen pari hullunissoo liikuntasalia, kuvisluokkina ateljeet, joihin sisältyy omat näyttelytilat ja keramiikkauunit yms., sellanen vesiputous-seinä-suihkulähe? Tietty siellä oli myös oma kirjasto, ruokala, kioski ja muutenki kaikki ihan viimesen päälle uutta ja mahtavvaa. Rakennus oli enemmänki linna, ku koulu. Mulle tuli vähä Harry Potter-vilimitki mieleen. Siellä opiskelee kaikki Viimsin lukiolaiset ja sit keskustan alueelta kaikki muutki pienestä pitäen. Mietitytti, että kuinkahan monelle ekaluokkalaiselle toi ympäristö on luonnollinen ja luova? Tosin, jos niillä on noin hienoo kotonaki, niin onhan se sitte varmaan. Mä ite kiersin monet asiat kaukaa, etten rikkois mittään. Otin pari kuvvaaki, tosin sieltä aulasta vaan.


Maanantaina olin auttamassa suomalaista tanssijatytärtä kamojen pakkaamisessa. Tein itelleni sen verran ison haavan peukalloon, etten oo voinu soittaa kanteloita. Kyl varmaan pian taas voin. Ma-iltana taas oltiin kylässä ja näin Marionin ekkaa kertaa sen Suomen reissun jälkeen. Se ja Franzi toi mulle sieltä paljo purkkaa, salmiakkia, lakua ja litran purkin neitsytkookosöljyä. Sitä me ollaan nyt tökitty kainaloihin ja joka puolelle ihtejämme siinä määrin, että kämppä haisee ison kompostipussin lisäks myös kookokselle!

Tulevaisuus-osiosta paljastettakkoon, että huomisen aion vielä kirjottaa, kopselikuoroo ei oo, ku Jaanika on kippeenä. Sunnuntai-aamulla lähen Tallinnaan harkkaamaan meiän disko-klezmer-reggae-bändin kaa ja harkataan vielä maanantaiki. Meillon elämämme eka keikka Viljandin maailmamuusikapiduissa viikon päästä perjantaina. Se on oikeesti suuri sallaisuus, mut mä taas kerran luotan, ettei muut virolaiset, ku Marion lue mun ulinoita. Mä oon soittanu siinä bändissä tähän mennessä huonosti rumpuja, mut nyt yks uus rumpali tahtoo tulla mukkaan ja siis mä siirryn varmaan klarinetin varteen. Ainakkii se soppii niihin klesuihin. Saas vaan nähä ossaanko sitä ennää soittaa, ku on ollu vähän vähällä sen soitto..

Yks pitäspitäs-kirjotusasia olis Ht:n nettisivut. Jos kellään on sinne hyviä ireoita niin otetaan kiitos vastaan mielellään! Sytkärin levy lähtee pian painoon... Mua vähä jännittää, ku en oo saanu vieläkkää mittään kuultavaks. Ens viikon puolivälin kieppeillä kuulemma. Kansivedoksia on tullu, niistä on kommenttirinki käynnissä. Ja levynnimestä ja piisijärestyksestä... Ne ainaiset.

Kuitseki tähän loppuun nyt taas päivitettyä ilmotusasiaa:

Hyvä trion konsertti Kiseleffin talossa, helsingissä torstaina 26.2. klo 17.00

Sytykkeen levynjulkkakiertue (kellonajat myöhemmin, mut kai nää illansuussa on): 1.3 Kiuruveen kulttuuritalo, 2.3 Kaustisen pelimannitalo, 3.3 Kokkolan (tai siis K-P:n) konservatorio, 4.3 Helsingin Cafe Engel.

Nyt kuuntelen Franzin kaa Abbaa ja koitan jatkaa kirjotuksiani.