Meinasin tehhä eellisestä kirjotuksesta maailman pisimmän, mutta tulikohan vuodatuksen pittuusrajotukset vihdoinki vastaan? Se ei meinaa tahtoo julkasta mua nyt. Kokkeillaan nyt sitte näin.

Viimeaikoina on tapahtunu: Sytykkeen levyjä tuli postissa. Taas uusi lapsi. Ihanaa piellä sitä sylissä.

Kieltäyvyin mulle, sanotaanko nyt vaikka "ponnekkaasti" tuputetusta kaksvuotisesta työtarjouksesta enssyksystä kesään 2011 asti. Entisen musaopistoni Tapani-rehtori totes puhelimessa lopulta pettyneellä äänellä: "No onhan se toisaalta ihan ymmärrettävää... Kai..." ku selittelin sille koulun loppuun tekemisestä ens vuonna. Oikeesti kai eniten kieltäyvyin siks, että hirmuttaa aatos niin pitkästä vastuusta niin pitkälle etteenpäin elämässä. Mähän nyt oon vielä kuiteski aika nuori. Sitä sanon vielä toistuvasti itelleni.

Löysin Viljandista vihdoin hyvän, halvan ja kaikinpuolin ihanan kirpparin. Ostin heti toisen ja kolmannen virosta hankkimani vaatekappaleen! Suomenrahassa ei maksanu kyllä suorastaan mittään. Sinne Samariaan mennään käymään kyllä myös pikkusiskon ja kaveri-Iin kans, ku tulevat pääsiäisenä käymään.

Tulevaisuus-osiossa puolestaan: Huomenna kirkkoon jos jaksan ja sen jälkeen Jaanika pittää mulle laulutunnin! Itseluottamus on tällä hetkellä laulamisessa aika nollilla. Loppupäivästä jotaki mukavaa ja jos jaksan nii kouluhommia.

Ens viikko koulussa on aika hirvee, yhtyeope tullee ja on paljo yhtyettä ja pitäs jostaki taikoo regilaulusovitus tiistaiks. Pimpelipom, syntyköön mokoma, kun sen aika on. Vaikeinta on vaan yksinkertasesti päättää veisu. On mulla jo yks "ehkä" olemassa.

Ens viikolla on myös kansanomaista koraalilaulua, jee!! Tästä aineesta mä tykkään. Täytyy torstaihin mennessä lukkee vielä hulluna matskua (jotka on onneks jo hankittu) ja opetella pari vanhaa virttä ulukoo.

Ens la sain kutsun Tarton lähelle yhen kaverin synttäreille. Lahjaks on toivottu musiikkiesityksiä. Aattelin heti esittää sen mun uusimman vironkielisen laulun, jonka siellä hullujenhuoneen pirskeissä kantaesitin. Täytyy kerrata sanoja. Ehkä Marion haluis laulaa sitä mun kans, jos se tullee sinne. Ainaki kuulin, et se on myös kutsuttu.

Pikkusisko ja semi-pikkusisko Ii tullee päääsiäisenää, eli ihan pian, jeee!!!

Haluaisin myös pian mennä käymään Viljandin kodittomien eläinten-"koissa". Sinne kaivataan vappaaehtosia ulkoiluttammaan koiria ja harjaamaan ja hellimään kissoja. Tapasin pe yhen siellä säännöllisesti käyvän vapaaehtoistyöläisen. se sano, että siellä on tällä hetkellä vaan kaheksan koiraa, mut kissoja on jotaki yheksänkymmentä.. Hellyyttä kaivataan.