Voi sentään ruskeaa, kaunista ja ihanaa Haapaveen kirpparilta ostamaani kevättakkia, sitä yhtä ainokaista, jota ehin tänä kevväänä käyttää. Tasan viikon verran.

Ja voi mun keltasta lempparipippoo sentään! Se ehti olla päässä vaan kaks päivää!

Äsken otin kevätkamppeet kaapista ja nyt jo tungen niitä takasin. Viljandissa ei oo ennää kevät vaan kesä. Yhtäkkiä vaan ei vois kuvitellakkaa pistävänsä takkia päälle! Ainoostaan vielä vihertymisvaiheessa olevat puut paljastaa, ettei nyt ihan keskikesässä vielä olla. Ja ehkä se, ettei Virolaiset vielä pulahtele joka vesilätäkköön niinku minä.

1240919662_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ja hNää kakskytkuusastetta näyttäyty tännään päivällä varjossa!!! Uskomatonta. Eilen oli kylmempää, eli auringossa vaivaset 32 astetta. Tää kesä tuli nyt sellasella vauhilla, että mä en pysy ollenkaa perässä. Mulla on teepaiassaki hiki, eilen piti vaihtaa toppi päälle ja kaikkein ohkasimmat mitä oli.

Amnestyn kisassa, Mukavat mummot-tiimissä on jo viis jäsentä!!! Ihan mieletöntä, mehän hitsi voitettaan tää vielä! Se on niin kiva peli! Mun lisäks joukkueessa on mun molemmat siskot, ja Marion ja Franzi. Eilen liittyny F oli jo ite osannu suomenkieliselle sivustolle merkitä Saksasta käsin, että oli käyny uimassa. Ja se oli jo saarnannu Marionille, joka ei oo ehtiny päivittää omia suorituksiaan parriin päivään. Mut voi ne merkitä myöhemminki. Moskova on jo takana, Shanghaita kohti mennään. Siellä oottaa taas uuet Kiina-aiheiset kysymykset, niihin pittää osata vastata oikein, ennenku saa jatkaa matkaa!

Nyt jos jollaki herrää vielä halu mummoutua meiän supertiimiin, niin tervetuloa lämpimästi!! Tässä kisojen kotisivut josta saa lissää tietoo. Kaiken ikäset ja kokoset saa osallistua. Tää on paras liikutuskuuri ikinä! Johossa olevat (nimim. Voittajat (eikä ne muuten voita, ku me voitettaan)) on jo selevittäny Shanghain ja matkalla Yangoniin. Mut niitä onki kaheksan. Vielä, jos joku haluais tulla meiänki vahvistukseks... Mä oon kuiteski niin onnellinen, etten oo ennää yksin mummona matkassa! Tää on vaan niin huippukiva peli, että on vieny ihan mun syämen ja vajjaassa vuorokauessa näköjään Franzinki.

Lähen kohta taas Hullujenhuoneelle soittelemmaan. Siellä on jotkut juhlat ja tietty haluan mukkaan. Mähän alan olla jo niitten hovimuusikko. On kuulemma parraatia ja tanssia ja muutakin mukavaa luvassa. Aattelin ottaa tikkuantelon mukkaan tällä kertaa, ku Karmela (mun kaveri, joka on siellä töissä) sano ottavasa säkkipillin, nii sitte voiaan yhessä soitella jotaki, jos osataan.

Liiketoimintasuunnitelmalle kuuluu tässä kuumuuen keskellä aika huonoo... Mä en oo vaan saanu ihteeni sisälle istummaan, ku ulukona on kesä. Mut nyt pakottauvun pariks tunniks vielä kirjottautummaan, ennenku sinne hullujen luo lähen käppimmään.

1240921306_img-d41d8cd98f00b204e9800998e