Mun käsi on jo melkein terve. Vähäsen tuntuu vielä, ku nostaa ylös. En oo vielä raaskinu soittaa, mut enköhän viimeistään maanantaina varmaan jo.

Marion on ollu viirustauissa. Tuli torstaina kottiin kesken päivän ja oli ihan kippee. Sit se on passuuttanu mua vähä ympäri Viljandia ja kyselly perästä, ettei kai passuuta mua liikaa. Mä vastasin, että mielelläni vaan passaan niin hyvvää kaveria. Passashan Marionki mua, ku mulla oli käsi kippee ja raahas puoli väkisin sinne päivystykseenki.

Tännään M oli kuiteski jo sen verran paremmassa kunnossa, että uskaltautu mun kans konserttiin. Eikä ihan mihin tahansa. Pitkästä aikaa pääsin hyvvään konserttiin!! Semmoseen, jossa itketti ja nauratti sammaan aikaan ja mieli lenteli pilvissä. Mä oon pitkään kiireissäni skipannu suurinpiirtein kaiken ylimääräsen, ja vaan olla kotona. Tännään siellä mietin sitte jo ekan piisin aikana, että onneks tulin. Kuunneltiin Marionin kaa jo ennakkoon maissipeissistä ja oltiin faneja jo valmiiks. Livenä olivat vielä hämmästyttävämpiä!! Ingrid Lukas duoineen on ihana! Käytiin juttelemassa konsertin jälkeen ja Ingrid sano tulevansa myös Viljandi-folkkiin, kylläki vaan ylleisöks. Toivottavasti myös Hyvä trion ylleisöks, jos me nyt sinne selevittään...

Mä oon kirjottanu nyt jonku verran mun liiketoimintasunnitelmaa. Kovasti vaheessa ollaan kuiteski vielä. Huomenna, kirjoitusinto tulkoon jälleen! Alkuviikosta lupasin jo lähetellä matskuja takasin.. Kirjotusta suunnatomasti vaikeuttaa viljandissa vaikuttava jatkuva kesäinen teepaitakeli. Tätä on nyt jo jatkunu ainaki viikon putkeen ja tännään kuulin, ettei tämä kuulemma vielä mittään, ens viikolla sitä vasta kuuma tulleeki! Uskomatonta. Mä harkihin jo tännään hyppääväni tonne järveen.

Toinen kirjottamista huomattavasti hiastava asia on mun vakava koukkuutuminen Amnestyn huippukivvaan nettimatkapelliin. Siinä joukkueet tekkee maailmanympärysmatkaa. Kilometrejä saa lissää oikeesti liikkuen. Sitte, ku on tehny jotaki vähäi liikuntaan suuntaavaa saa käyä pelin kotisivuilla kirjaamassa ylös ja matkaa taittuu aina joukkueelle lissää!

Mun perustamassa Mukavat mummot-joukkueessa ei oo tällä hetkellä vielä muita, ku minä ja tännään liittyny Marion (siis nimim. hammaskeiju ja hiekkanoita), joten kovasti vielä kaivataan uusia jäseniä!! Tällä hetkellä johossa olevassa joukkueessa on kaheksan hikipäätä ja me ei millään pärjätä niille! Tai muuten meiän pitäs joka päivä käyä ainaki 20 kilsan lenkillä. Peli maksaa kakskymppiä, rahat ohjataan Amnestyn kautta niien maien ihmisoikeustyöhön, jossa matkan aikana vieraillaan. Mummot matkas just tännään Moskovan läpi vastaten kaikkiin tietokilpailukysymyksiin oikein (onneks on netti ja netissä tietoo ja lunttaus on keksitty). Nyt on nokka kohti Shanghaita, mut sinne vielä pitkä matka. Kisa jatkuu 10.7 asti. Katotaan vaan kuinka timminä sitä sitte ollaankaa!

Tossa kisassa hyvä puoli on se, että siihen voi laskee mukkaan myös monenlaisen hyötyliikunnan, niinku koulumatkat tai vaikka siivoomisen. Mä kävin tännään aamulla lenkillä, sit koulussa kokkeessa (joka meni ihan hyvin) sit tulin kottiin, kävin kuoroharkoissa tulin kiertoreittiä kottiin lähin siinne konserttin aittaan ja taas kaupan kautta kottiin. Ja en tiiä yliarvioinko kauheesti, mut kyllä mittariin kerty jopa 11 km.
Kuoroharkoista tullessani törmäsin kaulla yhteen Tartossa ekologiaa opiskelevaan kaveriin ja pyysin meille teelle. Se aiko vielä illan aikana selviytyä liftaamalla Tarttoon takasi. No, se lähti liftaamaan, ku me lähettiin konserttiin. Sit ku konsertti loppu se soitti meille, että saisko tulla yöks, ku ei liikenteessä ollu lauantai-iltana paljo kettään ja kukkaan ei ollu ottanu sitä kyytiin. No tiettyhän me, jo kokeneet majottajat yks mukava tänne haluttiin. Vaan nyt ruvetaan kyllä nukkummaan.

Huomenna meinaan mennä kirkkoon ja sit Marionin kans ehkä käymään yhessä taidenäyttelyssä, joka on huomenna viimestä päivää. Sitte on niitä kirjotushommia ja illalla ehkä tullee saksalaiset vaappaehtostyöläiset käymään. Välit paikattakkoon ulkoilulla ja kirjottamisella.

Ps. Paalajärveen on muuttanu yks ison iso joutsen, joka päästää ihmiset aika kummallisen lähelle. Tännään nähtiin Marionin kans kirkon pihalla myös tikka ihan parin metrin päästä!

Pps. Huomenaamulla olis myös Paalajärveläisten yhteistalkoot järven ympäristön siivoomiseks, mut meillä ei oo harvan haravaa ja mä tahon sitä paitsi mennä sinne kirkkoonki. Ja sitä paitsi minä siellä tavallisesti kaikkein eniten roskia kerrään, joten eiköhän huominen lusmuilu multa sallita!