Mikä on laiskuuden huippu? Se, ettei jaksa kävellä kerrosta alemmas keittiöön keittämmään makarooneja vaan syö niitä raakana. Eilen kokkeilin. Kopioin hullun kasan arkistonauhoja ja muutaki tietsikalleni ja sitte tuli näläkä ja ekana kätteen osu kaapista lapsuuteni sala-herkkua, raakaa makaroonia. Niitä sitte popsin. Kohta olin popsinu jo sen verran, että enin näläkä lähti! Kuinka kätevää. Vaan en tiiä onko kuinka terveellistä.

Terveellistä puolestaan on paikallinen puuroelämä. Kalpene suomalainen neljänviljanpuuro, täällä syyään seittemänviljan puuroo!! Tai ne mun ostamat jyvät taitaa olla kyllä liettualaisia, mutta silti. Kauraa, ohraa, vehnää, ruista, soijaa, hirssiä ja pellavan siemeniä. Oon tosin syöny tätä sekotusta vasta raakana jugurtin kans. Sillon se poksuu hiljalleen hetken.

Mä myös rakastan paikallista siemen-ruisleipää. En ikinä mittään muuta ostakkaa ees. Sitä mässään mielin määrin.

Pettymyksiä on tuottanu oikeestaan vaan ostamani liettualaiset maissinaksut. Olis pitäny lukkee tuoteseloste. Nimittäin ne pistää niihin sokeria!!! Ei suomessa vaan. Ei ollu niin hyviä. Ostin myös vihreetä energy-teetä. On vaan nukuttanu sen juonnin jälkeen aina. Mikä energia?

Vettä oon juonu raanasta ihan ku suomessa. Kerran ostin pullovettä, ku oli vanaha päiväys ja sai halavalla.

Paikallisista herkuista oon maistellu mm. seefereitä, eli semmosia vaahtokarkin ja marengin yhistelmiä, joita saa eri makusiana, mm. vanilja, jugurtti-omena, jugurtti-mansikka, suklaa... Ne maistuu vähä niinku piimän, sokerin ja kananmunan sekotukselta. Samalla happamalta ja samalla äklömakkeelta. Jos syö monta kerrallaan, ni kyllä vaan sen kananmunanki maistaa. Eka en tykänny yhtään, mutta nyt oon oppiu näitäki jo irvistelemättä syömään.

Täältä saa muuten tosi hyviä sipsejä, semmosia pitkiä sipsi-levyjä. En tiiä kuinka keinotekosesti nekkii valamistettaan, mutta ihan sipseiltä ne ainakkii maistuu ja perunasta on tehty. 

Mulla on vieläki se yks essee kesken ja karkasin vaan tänne välillä, ku kyllästytti sen kirjottaminen jo. Mä en muista miten riviväliä muutettaan wordissä. Mun wordi on vähä monimutkanen, ku se on puoliks suomeks, puoliks enklanniks. Iliman luppaa netistä joskus haettu. (Jäänköhän kiinni, ku tommosia tänne kirjottelen..) Enkä muista mikä sen piti ees olla, ku en kirjottanu ylös. Oliskohan ollu 1,5? Onks se normaalia? No, tänä iltana pitäs pistää menemään, että jos joku tietää niin kommentoikaa mahd. pian.