Maailmassa ja mulla. Erityisesti sillä joka Kauhajoella pyssyllä ampu. Yks mun vanaha ripilaps käy just sitä koulua. Naapuri AMKkia. Mut kaikki sillä ookoo. Onneks on facebook, jonka kautta on heleppo kysyä. Ja puskaradio. Se voitti vielä facebookin noppeuellaan.

Mutta kyllä vaan tunki mieleen kysymys: Onks sit seuraavana meiän koulun vuoro?

Reilu viikko sitte tuli Kokkolan koulupostiin viestiä, että nyt meillä on ihan oma opintopsykoloogi, jonka luokse pitäs päästä ihan vaan pyytämällä. Yhen päivän viikosta se on varannu meiän ja sosiaaliterveysalan yksikölle yhteiseks. Ku me ollaan samalla suunnalla ja kaikki muut on Kokkolan kampuksella. Aattelin, notta onpa hyvä. Ku on ylistressaantuneita ja burn outin partaalla olevia meiänki Taiteen yksikkö pullollaan. Ei siellä paljo muita ookkaan, ku noita. Sen oon tajunnu vasta täällä, löysää ja keikatonta elämää vietellessä. Mutta onkohan tuo yks päivä tarpeeks kahelle yksikölle vaikka meleko pieniä yksiköitä on kumpikkii?

Mä oon taas flunssassa. Kurkku on tosi kippee. Ja nuha on. Kuumetta ei oo ollu, niin kävin koulussa. Ei ollu ku kaks tuntia ja ne jaksoin. Sit tulin tänne kotio taas. Olis ollu konsertti, mut sen skippasin. Huomennaki olis ja lavalla yhen kitaristin ja kanneltajan duo, joten tahtoisin kovasti mennä! Mutta katellaan nyt.

Toisaalta huomenna yhtäaikaa on myös raatiossa ylen ykkösellä klo 19.03 alkaen huima "Tarkka pää, tania mieli" -konsertti, jossa laulaa monta monta hyvvää ystävää ja muutenki sen tahtoisin kovasti kuulla! Ehkä kuulemma esittävät kesällä lissää tuota teosta.

Ei oo vaikee päättää. Jos oon terve, niin menen sen duon konserttiin. Niitä en varmaan toista kertaa kuule ikinä. Ne on soittanu yheksän vuotta yhessä ja kierrelly vaikka mitä festareita. Ja ovat varmaan hyviä. Ja menen kesällä sitte vaikka kallion läpi kuuntelemmaan tuota kuorohommaa livenä.

Jos oon kippee, niin kuuntelen ratiota ja olen onnellinen kavereitten puolesta. Se on ainaki hyvä, sitä en olleskaa eppäile!

Huomenna olis aamulla laulutunti. Sitte iltapäivällä mukava pillikööri. Eli se missä vaan opetellaan uusia piisejä! Ja soitellaan kaikki yhessä. Mä toivon, et noi jaksaisin.

Torstaina olis kahta teoria-ainetta, virolaista kamua ja regilaulun syntyjä syviä. Pe puolestaan ei muuta, ku sen supervaativan täin pitämää kansanlaulukurssia. En oo opetellu sinne, ku vasta sen yhen Pohjois-Virolaisen kiikkulaulun. Täytyy vielä osata Eteläinen ja sit valita joku laulaja ja opetella sen piisejä. Mut en aio vielä opetella ulukoo. Se kontserttiki on vasta kevväällä. Mut aattelin kohta jotaki matskuja kaivella nuilta nauhoilta mitä mulla on.

Sitte viikonloppuna saan vieraita! En vielä tiiä kuinka monta ja ketä, mutta kielikurssikavereita on tulossa. Ainaski saksalainen Rike tullee Tartosta. Ja sit joitain muita Tallinnasta. Kaite. Mä toivon, että ne pistäis pian viestiä.

Olis vielä paljo muitaki asioita, mutta kerronpahan tuonnenpana sitte, jos meinaa jutut loppua.