Oon Kiuruveellä ja lösötän. Lomalla ollaan. Tää viikko vaan lösötystä. Ja yks koluhomma vielä tekemättä. Yks sovitus. Ehkä huomenna teen sen. Tännään lösötän. Ja oon myspacessa kuhtunu Hyvä triolle kavereita. Varokaa vaan siellä olevat.

Ens viikolla alakaa Ilomantsin kanteleleiri. meen sinne opeks. Aika tiukkoja päiviä, 8.30 jo tullee eka oppilas joka päivä. Opetusta on alkuiltaan ihan putkessa ja sitte joka ilta konsertti tahi illanviettosysteemi. Mä voin jo ennakkoon luvata, että sen jälkeen oon katkipoikki. Tälläviikolla täytyy sitäki suunnitella siis.

Meillä oli perjantaina aikamoinen urakka pikkusiskoni kans, ku raahauvuttiin tänne junalla. Mulla oli vaan viis kanteletta, klarinetti ja jouhikko sekä neljä muuta täyttä kassillista roinaa. Siskollani tais olla sello,  kaks kanteletta, reppu ja iso matkalaukku. Saatiin siskoni ihanalta kämppikseltä kyyti Kokkolan juna-asemalle. Ja sitte junassa huomasin, että missään ei näy tietokonetta, jonka myös luulin ottaneeni. Soitin sille ihanalle kuskillemme ja se huomas, että olin jättäny Mc Bethin (joka on mun arvoisa tietsikkaneiti) sinne pakettiautoon. Ja sitte se lähetti sen mulle postissa. Ja mä olin vielä jättäny sen konneen vahingossa päälle. Se oli vaan nukkumassa. Sain sen tännään. Ja ihan ehjältä vaikuttaa, vaikka on matkustanu ties missä ja ollu koko ajan päällä. Mä oon ihan hömppäaivo, ku tommosta teen.
                    Ylivieskassa piti vaihtaa junnaa ja oltiin niin epätoivosen näkösiä, että yks ihana autto meitä ja saatiin roudattua kaikki kamat yhellä kertaa Kisiksen ohi kulkevvaan raielinkkuun! Ja sitte iskä tuli Kisiksen asemalta pakulla vastaan.

Nyt meen tekemään lösötysruokaa, eli makaroonia ja kalapuikkoja. Sitte syyään niitä iskän kans ja sitte katotaan varmaan telkkaria ja lösötettään lissää.