Niinkus jo eellisessä postauksessa arvailin, tän työntäyteisen viikonlopun juoksentelen ympäriisä vaan. Tännään on ollut monen sorttisia reenejä ja lopuks vielä kanneltunti. Siellä olin jo niin puhki, että enimmäkseen mun ope vaan soitteli minidiscille veisuja ja mä luppailin, että siitä ens kerraks niitä opetelen. Sitä ennen siis oli bändiä monta tuntia ja sitä ennen kävin lyhkäsesti kopselikoorissa ja sitä ennen vähä harkattiin bändin kans mukamas, paitsi ei siitä oikein tullu mittään. Meitä on niin monta, että sovittaminen, ja etenki tekemisen keksiminen kaikille on tosi hankallaa, vaikka kaikki on tosi ihania ihmisiä, eikä kerrankaa oo mittään ihmissuheongelmia. Huomenna jatkuu vielä, kympistä kahteen.

Se bändi ei oo pelekästään bändi, vaan samalla sovituskurssi. Tännään siis soittamisen lomassa tehtiin myös sovitusanalyysiä. Timppa soitatti meille ite sovittamiaan pelimannipiisejä, joitten avulla mietittiin improomista pelimannimusassa. Se oli yhistelly esim. osia monesta triolipolskasta. Ku ossaa monta triolipolskaa, niin voi niitä ossaamiaan sekotella ja osata tehä tyylinmukasta triolipolskaimproo. Siellä veisuloisten seassa oli myös Suomen kamupiireissä kaikkien tuntema Haudanmaan menuetti. Se on yks niistä veisuloisista, joita en oo koskaan opetellu, mut ossaan silti tosta vaan soittaa. Ku sitä kaikki soittaa, koko ajan, joka jameissa ja kissan ristiäisissä. Tuli vähä Kokkolaa ikävä.

Mä sain viime viikolla yheltä Kiuruveen tutulta tarrojen ja kotikirkon kuvien täyteisen kirjeen. Se kuhtu mut kuuskymppisseuroihisa, ja ku se tahtoo lahjottaa maholliset muistamisrahnat Viron perheradion "raamattu kannesta kanteen"-ohjelmalle, niin se kysy jos mä löytäisin sellasia mainoskirjanmerkkejä siitä ohjelmasta, et se vois jaella niitä siellä synttäreillä. Mun ihanista ihanin Merlin-kaveri autto mua jo kirjottammaan yhen sähköpostiviestin, ja heti tärppäs, sieltä oli jo tullu vastaus, että paljonko laitettaan tulemaan postissa vai käynkö ite hakemassa Tallinnasta! Siistiä.

Ihanaa on se, että Viljandissa on vieläki lunta! Ensilumi tuli tiistai-keskiviikkoyönä eikä oo vieläkkää sulanu pois! Sen sijjaan tännään on hilijakseltaan saellu koko ajan lissää. Oli jo pulkkiaki liikenteessä. Mä tein eilen ennen nuorteniltaa kirkon viereen lumienkelin. Ja keskiviikkona koulun pihalle lumiukkelin, jolla oli iso nenä, silmät ja kieli, mut vajjaassa tunnissa joku oli käyny potkimassa sen kuoliaaks. Vähäkö julmaa! Mutta ei se haittaa, mä aion tehä vielä paljo uusia. Lumi tekkee mut niin onnelliseks ja niin kyllä kaikki muutki täällä.

Tajusin, että mun loppuvuosi tullee olemaan aika kiireinen, muumionäytöksiä tuli vielä yks lissää, torstaille 11.12 ja nyt niitä siis taitaa olla jo yheksän. Kamarikuoron kans on kolome keikkaa, kopselikuoron kans yks, Hyvä trion kans yks Suomessa. Koulua on vielä 20.12 ja sen jälkeen lähen kotio joulun viettoon.

Yhen kielikurssikaverin, Kathariinan kans lähetään ens viikon su käymään Riikassa, eli pääsen viimeinki sinne Latviaan! Mennään su-iltana ja mun pittää varmaan tulla jo ma-iltana takas. Mun ens viikonloppu on myös ohjelmoitu (ja kaikki loputki ennen joulua!); muumioharkkoja alakaa olla ihan toen teolla ja koko ajan pitempiä sessioita. Lisäks on kopselikooria, ja ekana adventtina on mun eka kopselikeikka, ku laulettaan jumiksessa! Oon niin onnellinen, että sinne pääsen, muumio-ojaaja nimittäin lupas päästää mut noihin kuorojuttuihin näytelmäpuuhista ja sano, että ne harkkaa sillä aikaa niitä kohtauksia, joissa mä en oo niin tärkee.

Ainiin ja tää nyt on aika myöhässä, mut mun koulukaverit soittaa vielä huomenna Heltsinkissä, Kaapelitehtaalla, Martin markkinat-tapahtumassa Viljandi-salissa. Ne pelkäs, että ei tuu paljo ylleisöö, jotta menkäähän kuuntelmmaan, jos teillä rakkaat Etelä-Suomen ystävät on aikaa! Vappaa on pääsy. Jos meette niin tärkeintä on, että käytte ilimottautumassa niille olevanne mun kavereita, mä tunnen kyllä kaikki jotka sinne läks, ku on tää sen verran pikkunen koulu.  Lissää inhvoo: http://www.martinmarkkinat.fi/

Tähän loppuun vielä yks Anetten ottama kuva viime viikonlopun road tripiltä. Tässä ollaan metässä ehtimässä sitä muurahaispessää, mitä ei siis ees löyetty.

2084919.jpg