Täällä ei oo kukkaan muu viimesseen puoleentoistaviikkoon mistään muusta puhunukkaan, ku muusikatriaadista. Siitä hemmetin kisasta, jonne piti mun kuolemaviikolla demo tekasta, mussiikinopiskelijoitten oli pakko!! Osallistuin vaan toiseen sarjaan, just siihen mihin oli pakko. Teet, joka autto mua lähettämmään niitä veisuja ihmetteli kovasti miks en laittanu jotaki ommaa laulua kans. Aattelin, et mitä mää niitä suomenkielisiä sinne laitan ja vironkielisiä en jaksanu ruveta äänitämmään ja sitä varten bändiä harjotuttammaan. Mä halusin sillon vaan sen viikon loppuvan ja mahollisesti huomata olevani vielä seuraavana maanantainaki elossa. Niin tapahtui.

Tässä on kisan kotisivut.

Ja nyt ne tyhmät tahtoo sitte mutki sinne finnaaliin. Olo on sen kans ihan, että töks. Enkä jaksa aatella sitä enempää. Sähköposti täyttyy onnitteluviesteistä ja kysymyksistä, että missä paikoissa tahon essiintyä. Entäs jos en taho soittaa missään? Mä en vieläkkää tajua miten joku älytön kisa voi olla pakollinen. Kukkaan muu ei ees kysseenalasta, ku mä. No Teet ehkä ihan vähä aluks, mut nyt seki on ihan onnessaan, ku pääs finnaaliin.

Sitte 17.4 kissaillaan, kaikki koulun parhaat vastassa. Jotenki ihan älytöntä. En yhtään tiiä ketä on tällä kertaa tuomaristossa, täytyykö niille soittaa piisejä ilman sovituksia vai saako improta. Tosin improsin demollaki, jonka soitin kotona yöllä (nauhotin vaan kaks otosta, toisessa jääkaappi huris taustalla, joten lähetin sen toisen sit).

Mä tein tän homman nii vasemman käen pikkurillillä, miks miks miks ne tahtoo mut? Ihan varmana vaan siks, ku mä oon vaitari. Spesiaalitapaus. Että kaikki maailma näkkee jotta meiän koulussa ulukomaalaisetki viihtyy. Voitte arvata kuinka mä vihhaan sitä. Tunnetta, että mut erotellaan jotenki kastista. Lissää hommaa tuli taas vaan. Kai siitä rahhaa saa jos voittaa, mut mitä mä sillä rahalla? Nää on kaikki täällä mua köyhempiäki, ei ne saa mittään Suomeen verrattavia opintotukia tai muita avustuksia. Mulla kaiken muun lisäks vielä erasmusrahatki juoksee. Lähtekkää kaikki vaihtoon vaan, saatte paljo rahhaa ainaki.

Nyt jälkeenpäinaateltuna, olisin voinu jo aamupäivällä tän finnaaliin pääsyni arvata avustaessani Johanna-ystävää sen hiiukannel (viron jouhikko)-tutkinnossa. Kehuivat mua, että on se niin topakka tyttö ja niin aktiivinen ja ihana ja monessa mukana ja ja ja.. En tajunnu olleskaa miks ne mua alkas nii ylistämmään.

Oikeesti oon vaan omasta mielestäni aika laiska. Nukun enemmän, ja harkkaan vähemmän, ku kukkaan muu. Jos tällä yhtälöllä näin menestyksekkäästi elellään, ni suosittelen kyllä muillekki.